йога

Какво е йога?

йога

Йога бързо се превръща в един от най-популярните тренировъчни режими сред онези хора, които търсят гъвкавост, сила и дори искат да намалят теглото си. Йога може да се прави у дома или в йога център.

Йога е чудесно средство за намаляване на стреса и за по-голяма релаксация. След като навлезете в същността на йога, вие научавате, че това е много повече от просто начин за тренировка и поддържане на формата. Това е философия, страст и начин на живот за много от тези, които практикуват йога. Макар че може да започнете да праните йога само заради упражненията, вие може скоро да се окажете потопени във философията и духовността, които йога носи в себе си.

Откъде произхожда йога?

За йога се казва, че е възникнала в Индия през Златния век, почти преди 26 000 години. В превод от санскрит думата означава “да се контролира” или “да се обединят”. Думата също се превежда като „присъединяване“, „обединяване“ и „съюз“. Съюзът се осъществява между нас и духа.

Йога е основна част от индуската религия, тъй като въплъщава тяхното естествено състояние на битието и духовно просветление. Като част от индуизма, йога принадлежи към една от шестте хиндуистки философски школи. Ако се задълбочите в тази тема, можете да прочетете за това как йога се използва във връзка с медитацията. Йога също е основна част от будизма като част от медитационните практики на будистите. Тя дори е свързана с исляма и ранното християнство.

Йога днес става все по-популярна, не толкова заради духовните ползи, колкото за физическите предимства. Можете да провеждате занятия по йога в близката фитнес зала, йога студио или в дома си с помощта на личен йога инструктор или гледайки DVD.

Какви са ползите от практикуването на йога?

Занятията по йога могат да направят много за човешкото тяло. Доказано е, че йога повишава съзнанието за здравето и тялото, което позволява на участниците в йога да контролират по-добре телата си. Йога може да помогне на хора с различни заболявания в процеса на изцеление.

Физически ползи от йога: повишена гъвкавост на тялото; повишена сила; подобрен баланс; повишена издръжливост; подобрява състоянието на ставите; намалява теглото.

Психични ползи от йога: намаляване на стреса; по-добра връзка с тялото ни; по-добър сън; повишава самочувствието; релаксация.

Има още много повече физически и психически ползи, но тези са основните. Хората, които страдат от определени заболявания, също могат да се възползват от йога. Жените, които са бременни или планират да забременеят, също могат да практикуват йога.

Какво ви е нужно, за да започнете?

Място:

За да започнете, трябва първо да намерите място за практикуване. Има няколко въпроса, на които трябва да си отговорите, преди да вземете решение:

1). Сами ли искате да практикувате, или с други хора? и

2). Какъв е вашият бюджет за йога.

Отговорите ще ви помогнат да изберете къде да практикувате йога.

Места, където можете да отидете: йога студио; фитнес зала; у дома; да получавате частни уроци във вашия дом или на друго място; място на открито, като плаж, местен парк и др.

Разходи:

Йога Студиото струва пари, но ще ви спести таксите, които ще платите, ако имате личен йога-инструкторът.

За да практикувате у дома, ще трябва да закупите цялото необходимо оборудване.

Частните инструктори не са евтини,  но могат да ви предложат отстъпка, ако заплатите пакет от няколко урока предварително.

За да практикувате на открито ще ви е необходимо оборудване и предварително планиране.

Видове йога: хатха йога; виняса йога; бикрам йога; ащанга йога (Power Yoga); йенгар йога; кундалини йога; възстановителна йога; дживамукти йога.

X